GRP w OOH

Firma Clear Channel Poland, jako pierwsza wdrożyła wskaźniki mediowe opisujące swoje produkty.

Wskaźniki to wynik kilkuletniego doświadczenia Clear Channel Poland w sprzedaży i badaniach efektywności kampanii realizowanych na stałej ofercie reklamowej - sieciach dedykowanych City Young, City DINK's i City Lejdis. Wskaźniki powstały w oparciu o badania rozpoznawalności kampanii (Plakat-Impact-Test). Wyniki badań dostarczane przez OBOPiR Mareco Polska Clear Channel Poland  wzbogaciła o grupy celowe oraz częstość kontaktu z plakatem oraz GRP.

Zarówno Domy Mediowe jak i najwięksi Klienci pozytywnie ocenili wiarygodność i zastosowanie wskaźników Reach&Frequency (Zasięg 1+, częstotliwość kontaktu, GRP) zaproponowanych przez Clear Channel.

Reach & Frequency - model GRP dla Sieci Dedykowanych 

GRP = Reach x Frequency
   

Estymacja zasięgu na podstawie Plakat-Impact-Test (OBOPiR MARECO Polska) – rozpoznawalności kampanii na  sieci

Ze względu na stałą dystrybucję sieci dedykowanych wynik rozpoznawalności dla próby kampanii może być ekstrapolowany na rozpoznawalności sieci czyli efektywny zasięg sieć

 


Opportunity to See (OTS)

W badaniu PIT zostało umieszczone dodatkowe pytanie „Ile razy widziałeś tę kampanię” Co pozwoliło na estymację średniej częstości.

 

 

600 = 30 x 20