Layout

Plakat – będący kwintesencją reklamy zewnętrznej – podlega ostrzejszym wymogom niż jakiekolwiek inne medium reklamowe.

Frank Pick, autor m.in. sukcesów reklamowych londyńskiego metra, określił plakat jako najbardziej eklektyczną formę sztuki: „Twórca może się poruszać w obszarze od skrajnie realistycznych przedstawień po najbardziej rozpasany impresjonizm – o ile tylko jego praca będzie zrozumiała dla przeciętnego człowieka z ulicy

Prostota

prosty nie znaczy prostacki, czy prymitywny, lecz jedynie skoncentrowany na pojedynczym celu. Przyciągnięcie uwagi odbiorcy jest ważne, ale najważniejsze pozostaje pozyskanie jego zaangażowania i w miarę możliwości nawiązanie z nim dialogu. 

Wyraźne liternictwo

plakat to nie gazeta uliczna! Cienki i subtelny krój pisma, niewielkie odstępy między znakami czy też umieszczanie tekstu na skomplikowanym tle nie zdają egzaminu z odległości 50 metrów. Słabo czytelny tekst obniża oddziaływanie plakatu lub czyni go zupełnie niezrozumiałym.

Kontrastowe kolory

wyraźne, kontrastowe barwy wyróżniają plakat i przyciągają uwagę odbiorcy. Plakat Outdoorowy to nie miejsce na subtelne niuanse.

Promocja marki

zadbaj nie tylko o to, by logo było dostatecznie duże, lecz również o to, by cała kompozycja była podporządkowana marce.