Aktualności

Podsumowanie roku z serwisem Wirtualne Media.

W mijającym roku rynek OOH odnotował wynik ujemny w stosunku do roku 2011. Spadek wartości wydaje się być następstwem kilku zdarzeń na rynku mediów.

Przede wszystkim już w ostatnim kwartale 2011 roku dało się odczuć ograniczenie wydatków przez niektóre firmy z sektora FMCG. Niestety trend ten trwał w pierwszym półroczu 2012 roku i zaowocował spadkiem wydatków na kampanie o charakterze zasięgowyrn. Dodatkowo poziom wydatków na reklamę w związku z Euro 2012 mocno rozczarował wielu operatorów reklamy. Nic dziwnego, bo szczególnie
trudny był czerwiec Wprawdzie wielu reklamodawców ożywiło swoją działalność jesienią, jednak w
rezultacie przewiduje się, że wynik całego roku 2012 wyniesie dla OOH - 7,1 proc. - według szacunków
ZenithOptimedia.

W drugiej połowie roku dało się odrzuć zainteresowanie rozwiązaniami reklamowymi o szczególnej efektywności, takimi właśnie jak "City Young" czy "City Lejdis" z oferty Clear Channel. Są to pakiety
powierzchni reklamowych o wymiarze 2 metrów kwadratowych w takich lokalizacjach, które zapewniają
dotarcie z przekazem reklamowym do wskazanych grup celowych: młodzieży i kobiet.

Prognozy na 2013 rok
Wstępne prognozy dla polskiego rynku outdooru przewidują, że sytuacja w najbliższym roku się
ustabilizuje. Panuje pogląd, że wraz z postępującą cyfryzacją telewizji, która sprawi że oferta kanałów
telewizyjnych będzie jeszcze bardziej rozdrobniona, spadnie jej efektywność. Na tym może zyskać oferta
reklamy zewnętrznej. Będzie znowu rosnąć popyt na kampanie o charakterze zasięgowym. Tu sprawdzą
się rozwiązania systemowe i powierzchnie reklamowe o mniejszym formacie, za to obecne w centrach
miast.

Dlatego też w mijającym roku Clear Channel rozwinął system citylightów ze zmienną (przewijaną)
powierzchnią reklamową w Warszawie. Nazywamy je "citylighty aktywne". Trzeba podkreślić, że są one
integralną częścią naszej oferty citylightow. Dzięki zastosowanej zmiennej powierzchni reklamowej
stwarzają one nowe możliwości w zakresie kreacji, poprzez sekwencje treści na plakatach. Z tej
możliwości już skorzystało kilku reklamodawców. Liczymy, że w roku 2013 będzie ich wielu.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl